دانلود اهنگ گناه ساده

سلام

اینم از لینک دانلود اهنگ زیبا وشنیدنی سینا شعبانخانی

دانلود اهنگ

غلام همت انم که زیر چرخ کبود.......

سلام به دوستای عزیزم.خوب وخوشو سرحالید؟

این هفته میخوام در مورد تعلق یا همون وابستگی بنوسیم.

نمیدونم وابستگی خوبه یا بده؟

وابستگی چند نوعه :وابستگی به دنیا،

وابستگی به خانواده،

وابستگی به عشق

و وابستگی به ......

نمیدونم اگه شما میدونید تو نظراتتون بگید.

حضرت حافظ در مورد تعلق چنین میگه:

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست
بیار باده که بنیاد عمر بر بادست

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

.

.

.

مجو درستی عهد از جهان سست نهاد
که این عجوز عروس هزاردامادست


نشان عهد و وفا نیست در تبسم گل
بنال بلبل بی دل که جای فریادست
 

اینو بگم که وابستگی به دنیا شامل پول و خونه وماشینو دستاوردهایی هست که یه عمر براش زحمت کشیدی

یه عمربرای زندگیت تلاش کنی بعد بگی بهش وابسته نیستی؛ مگه میشه؟

دومی هم خانواده هست  ناخواسته بهش وابسته هستی از همون بچگی و شیرخوارگی.

 نمیشه ولی

 افسوس مجبوری برای بعضی از پیشرفت های زندگی یا مراحل زندگی مثه رفتن به یه شهر دور برای 

موقعیت شغلی یا رفتن به سربازی  اونها رو ترک کنی.

سومی هم عشق بود که  معنای واقعی عشــــق همون وابستگیه،دیگه تو این مورد حرفی برای گفتن نیست!!!!!!!!

من نمیدونم پس چرا مولانا تو مضمون اکثر شعراش میگه

 وابستگی به هرچیزی  ادمو از رسیدن به مقصدش دور میکنه؟

اینو بگم که من مولانا رو بخاطر این گفتم که خیلی قبولش دارم.

حضورتون پرشکوه

 

  

 

گناه ساده

سلااااام به مهمونای گلم

این شعرو خیلی دوست دارم مخصوصا با صدای دوست عزیزم سینا شعبانخانی  که قشنگترش کرده

یه گناهه ساده اما  تو ببین کجا رسیدم

واسه برگشتنه از نو زنده میشمو میمیرم

تو بگو برام عزیزم پیش پای من چراهه

وقتیکه فایده نداره حتی توبه هم گناهه 

یه چراغی اگه باشه توی ازدحام محنت

ظلمات شب یلدا میشه اون نور نعمت

گمشدن تو عمق دنیا توتعلق تو فردا 

غافل از روزی که ای وای همین روزهاست بشه برپا

زیر پا وسوسه خاک بالا سر خدای عشقه

اما تقدیرمو انگار خدا روی خاک نوشته

جای بعضیا بهشتو جای بعضیا جهنم

اما من خدارو میخوام نه بهشتو نه جهنم    

 

این قافله عمر عجب میگذرد!

سلااااااااااااااااااام به دوستان ومهمونای گلم.ببخشید بابت اینهمه تاخیر

راستش دلیل اصلیش یه خرده تنبلی.........ولش کن بریم سر اصل مطلب

به بهانه شروع کلاسهای دانشگاه بیاد افتادم که چقدر این تابستونه زود تموم شد

 چرا انقدر زود میگذره؟ سنی ندارمو، ولی وقتی گذشته رو مرورمیکنم چقدر دوران کودکی ونوجوانی زود گذشته!اوف حالا همه فک میکنن چند سالته(خودم جواب خودمو میدم خیلی باحالم نه؟)

 دوست دارم الان اینو بگم نه وقتی پیر شدم که هم بی فایده هست هم تکراری، اصلااینو میخوام بگم ما ادما با گذر زمان همش در ضرریم مگراینکه .......قبول نداری؟

خداوند درایات قران سوره والعصر میفرماید:

همه انسانها درخسران وضررند مگراینکه عمل صالح انجام بدهندوبیکدیگرکمک کنند   

خیام هم با اشعارش میگه(من این ابیاتو از رباعیات خیام منتخب برداشتم):

چون عهد نمیشود کسی فردا را     حالی خوش باش این دل پرسودارا

می نوش به ماهتاب ای ماه که ماه               بسیار بتابد ونیابد ما را

 

این قافله عمر عجب میگذرد!           دریاب دمی که با طرب میگذرد

ساقی غم فردای حریفان چه خوری     پیش ار پیاله را که شب میگذرد

 

ارند یکی ودیگری بربایند                 برهیچ کسی راز همی نگشایند

مارا زقضا جز این قدر ننمایند              پیمانه عمر ماست می پیمایند

 

یاران !چو به اتفاق دیدار کنید            باید که زدوست یاد بسیار کنید

چون باده خوشگوارنوشید به هم       نوبت چوبه مارسد نگونسار کنید

 

ایدل غم این جهان فرسوده مخور       بیهوده نه ای غمان بیهوده نخور

چون بوده گذشت ونابوده پدید              خوش باش وغم نابوده مخور

خیامم میگه عمر میگذره وما از فردای خودمون خبر نداریم که زنده ایم، پس این چند روزه عمرتو خوش باشو  زندگی کن با دوستانت مهربون باشو بهشون کمک کن همین، مگه خوب زندگی کردن چه جوریه! البته قوانین یادت نره!

 بهترین لحظاتو براتون ارزو میکنم